| Název | Popis/foto |
|---|---|
| Katarzia | Pod názvem Katarzia se ukrývá mladá písničkářka Katarína Kubošiová, která svoji tvorbu charakterizuje jako *„slovenský girl folk rap“*. Staví především na svých slovenských textech, které reflektují život mladé ženy ve třetím tisíciletí.
V roce 2013 vydala u Slnko Records své debutové album *Generácia Y*, které podle hudebních kritiků patří k tomu nejlepšímu, co se za uplynulé roky na slovenské hudební scéně urodilo. Rok 2016 potom přinesl vydání nové desky *Agnostika*, které Katarzia nahrála i s doprovodnou kapelou. Za album získala nominace v rámci Radio_Head Awards v kategoriích: Album roku, Singl roku i Album roku / Cena kritiků. Za titulní píseň *Kde sa slzy berú* k filmu Ivety Grófovej *Piata loď* získala cenu Radio_Head Awards v kategorii Singl roku, ocenění získala i na prestižním festivalu *Berlinale 2018*. V březnu 2018 napsala texty k Sofoklově *Antigoně* v režii Ondřeje Spišáka pro Slovenské národní divadlo, kde naživo reprezentuje současnou generaci angažovaných mladých žen. V polovině dubna 2020 jí vyšlo čtvrté album s názvem *Celibát*, na kterém poprvé zpívá i česky (hned dvakrát v *Hoří i voda* a *Bluesi o dešti*). V prosinci 2021 vydala ve spolupráci s pražským producentem Oliverem Torrem své páté album *n5*. V roce 2023 vydala šesté album *Šťastné dieťa*. Od roku 2023 také opět hraje s akustickými nástroji a živou kapelou.
|
| Aid Kid | Za pseudonymem Aid Kid stojí muzikant, producent a DJ Ondra Mikula.
Po vydání prvních dvou singlů se stal vycházející hvězdou pražské elektronické hudební scény. Živé sety staví na improvizaci vlastních tracků, ve kterých kombinuje emotivní beaty a gradující struktury. V dubnu 2015 vydal Aid Kid ve vlastní režii eponymní debutové album, které vzbudilo pozitivní kritický ohlas (vč. ceny Vinyla pro Objev roku). V roce 2019 vydal své druhé album *Cinematographer’s Journal*. Deska vychází na labelu Bigg Boss a je zároveň soundtrackem k filmu *Jaroslav Kučera – Deník* režiséra Jakuba Felcmana. A právě tvorba kameramana Kučery zde posloužila jako tvůrčí inspirace – na ploše čtrnácti skladeb se tak střídají ambientní plochy s minimalistickými aranžemi pro klavír, dechy, smyčce a analogové syntezátory.
Působil jako kytarista v kapele Děti mezi reprákama. Je součástí tvůrčího jádra kapely Zvíře jménem Podzim. Věnuje se i scénické hudbě (strašnické Divadlo X10, Studio Hrdinů, Horácké Divadlo). Jako skladatel spolupracoval na tvorbě mnoha spotů, znělek, instalací a videomappingu.
|
| Viktor Ori | Viktor Ori je známym menom na slovenskej alternatívnej hudobnej scéne. Dlhé roky bol spevákom a gitaristom kapely Shallov, ktorá v marci 2023 na Weltschmerzene vydala svoj posledný album *Coexist, Refrain*.
Kapela Shallov však v priebehu rokov 2023–2024 prešla zásadnou hudobnou, ľudskou, aj osobnostnou transformáciou, a vzhľaodom k zmene konceptu, žánru aj jazyka sa rozhodla pre nový začiatok. Hlavnou kreatívnou a producenstkou silou je práve Viktor Ori, pod ktorého menom a autorstvom nová tvorba vzniká a bude uvádzaná.
*„Na novom albume stále pracujeme s Dušanom Orim a Antonínom Kropáčkom, okrem toho tam bude niekoľko zaujímavých spoluprác. Album vzniká v spolupráci s Jakubom Hríbikom a Jakubom Spiszakom z PULP studio. Bude na ňom 10 skladieb, vyjsť by mal 1.11. pod názvom *Lepsie nebolo nikdy dobre nebude*. Už teraz predstavuje najvážnejší projekt, na akom som doteraz pracoval,“* uvádza Viktor Ori.
Prvým singlom z albumu je skladba *Vsetci sme v tom spolu*. Ide vôbec o prvú pieseň v tvorbe Oriho, ktorá vôbec neobsahuje gitary. Namiesto nej idou počút disonantné syntetizátory, výrazné bicie Antonína Kropáčka, klavír v podaní Kristíny Smetanovej a to všetko je ešte podporené a obohatené sláčikmi a bohatým hudobným aranžmánom, na ktorom sa podieľal Jakub Hríbik a Jakub Spiszak z PULP studio. Obálka singlu zachytáva krádež kríža z kostola vo Veľkom Šariši, ktorá sa udiala v novembri 2023.
Viktor o skladbe uvádza: *„Skladba je o tom, o čom sa zdá, že je – a teda o revolučných fantáziách, ktoré máme viacerí a ktorých rámec je v individualisticky vyloženom svete zužovaný len na úroveň jednotlivca. No popri tom ako sa stávame najlepšími a najhoršími verziami seba, si revolúciu berú do rúk fašisti. No a my tak trochu dúfame, že si to tiež časom vyriešia vo svojich vnútrach. Nemám dobré správy, nevyriešia. Skladba v žiadnom prípade nechce nabádať k násiliu, naopak nabáda k občianskej pasivite a nanajvýš k sebapoškodzovaniu.Venujem ju všetkým, ktorí nástroje svojho odboja obracajú proti nesprávnemu nepriateľovi – proti sebe.”*
|
| Kristie Kardio | Kristie Kardio přináší novou vlnu progresivní hudební produkce. Od roku 2017 je aktivní DJkou na slovenské rave scéně, především v Bratislavě. Její sety se vyznačují energickým a rychlým spojením techno subžánrů, melancholických melodií a vokálů, vše zabalené do hravé přitažlivosti. Kristie vystupovala na mnoha festivalech, včetně *Grape Festivalu*, a jako pianistka se objevila v rozšířené sestavě slovenské kapely Shallov na *MENT Ljubljana* v roce 2024.
|
| Jakub Šimanský | Jakub Šimanský je český kytarista. Hudebně vychází z takzvaného amerického primitivismu, který měl své kořeny jednak v bluegrassové tradici amerického Jihu, jednak v hudbě asijské, a obohacuje ho o český country/folkový romantismus. Vyznačuje se mimo jiné netradičním přístupem k ladění, rytmice a repetitivními prvky.
Sólově debutoval v roce 2016 s deskou *Face to Face Against American Primitivism in Eastern Europe Vol. 1* vydanou u Stoned to Death Records, její pokračování přišlo o tři roky později na labelu Full Moon Forum.
Prošel si kapelami napříč žánrovým spektrem, ať už jde o prostějovskou hardcorovou kapelu Unna nebo dreampopový budějovicko-brněnský Fotbal. Je mimo jiné polovinou kytarového dua Niesner & Šimanský.
|
| Marián Slávka | Marián Slávka je slovenský bubeník, klavírista, skladatel a učitel.
|
| Golem | Golem je český hardcore DJ.
|
| Sekta | |
| Novalower |